torsdag 27 november 2014

Stickfasthet!

Nu är provlappen mätt och flätan stickad!

Provlappen visar på stickfastheten 14 m på bredden och 20 m på höjden på 10x10 cm på stickor 6. Om jag gör en fläta på 3x3 maskor med 1 avig före och efter flätan drar den ihop sig 1.5 cm. Dvs 10 cm blir istället 8.5 cm. Nu ser jag fram emor måndag och känner mig i fas! Ska bara ta lite mått kom jag just på! Men jag tror jag kommer sticka den lite mindre än jag faktiskt är! Är just nu på en spännande resa ner i storlek. Tappat 21 kg sen 3 juni i år. Det är rätt många cm...

Men bara så den sitter tajt nu och så när den blivit för stor så får det vara så! Då får man väl sticka en ny! :)

2 kommentarer:

  1. grattis till dina -21 kg..o koftan blir säkert bra!Härlig färg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :)

      Garnet heter "Crushed Berries" underbart bara det!

      Radera